Alla inlägg den 21 april 2010

Av Jaxgård - 21 april 2010 10:27

Vad tiden går fort för i morron bitti är det dags att börja jobba igen...     jag och vovvarna hade en liten skogsutflykt igår först och på dan när solen gassade på lite så hade vi "Skönhtesvård" för alla vovvarna....vi la oss på filten på gräsmattan och i tur och ordning så klippte vi först klorna och alla mina vovvar är så duktiga att de bara slänger sig på rygg och låter mig klippa klorna helt lungt och fridfullt...till och med den lite bufflige Elias finner sig direkt ha haa....sedan klippte vi bort håren under tassarna och även lilla "svanstippen" fick sig en liten putsning för jag och Elias, Jade och Elsa med matte Lena ska på utställning i Västerås på Lördag....efter utställningen blir det raka spåret till Coopen för ska jobba hela kvällen sen...det blir tufft men vad gör väl det om hundra år...

Efter kloklippning fick det bli ett  "bad" för samtliga..in i duschen bara och schamponering..det njuter väl inte så mycket av det som av det andra men alla fann sig villigt att bli rena och fina...mina hundar bara älskaaar när jag pysslar om dem...ska till veterinären med Gilda i morgon för hon har fått en konstig blodfylld knöl på ryggen...hoppas det inte är nåt farligt..


Just nu när jag tittar ut så "faller" stora snöflingor från himlen.."Aprilväder" kallas det visst...men nu blir det en tur i skogen iallafall....sen ska vi köra lite apporering och utställningsträning...

Vi väntar och väntar på att Elsa ska bör                ja löpa och hon är så svullen där bak och kissar och kissar hela tiden så nu är det nog inte långt borta innan vi ser första blodsdroppen...


Sätter in lite diverse bilder på valpkullar vi haft som jag tycker är roliga..

ha en fortsatt fin Onsdag

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards