Alla inlägg under mars 2010

Av Jaxgård - 29 mars 2010 17:26

I dag så vill vi GRATULERA vår C-KULL på deras 3 års dag  Hipp hipp hurraaa

till Pärlans och Tanner At Brigburns kull !!!!


Samtliga 7 valpar i denna kull har en fantastisk spårförmåga som jag aldrig tidigare upplevt och deras ägare har tävlat med dem både i utställning, viltspår (Bilbo är viltspårschampion)           lydnad mm och "Elsa" som finns i denna kull som jag ska para när hon nu ska löpa närsomhelst är både MH testad, har flera CK på utställningar, är antagen till utbildning till terapihund, tränar lydnad och alltigenom en allsidig tik,,ni kan läsa mer om henne på min hemsida /valpar....

vill bara sända en VARM VARM kram till hela kullen och till deras hussar och mattar för de har alla underbara omtänksamma och kärleksfulla familjer som aktiverat sina hundar...


Sätter in några bilder på kullen när de var valpar!!!!!!

Av Jaxgård - 27 mars 2010 13:32

Så var det Lördag igen och ska väl snart åka till jobbet igen och kommer hem sent även denna kväll...i veckan har jag och Inga Britta på jobbet varit till Åland på kryssning som ATG bjöd oss på, vi jobbar ju i spelhörnan och de hade riggat upp en riktig ATG spelbutik på båten och man kunde se storbildsteve och spela online hela tiden..vi hade JÄTTETREVLIGT med några tjejer från Coop i Gävle och Avesta och han väl med och bugga runt på dansgolvet  också....trevligt avbrott i det trista vädret som råder men vovvarna stortrivs ändå och är överlyckliga när vi har så mycket snö så de kan trycka in varandra i snöhögarna så det bara yr om dem......Jade håller fortfarande på och släpar ut deras bäddar genon hundluckan när de är i hundgården ..men va sjutton gör väl det..hon är ju så glad och lycklig och så länge hon inte biter sönder nåt så får unga fröken hållas ....

Nu till det tråkiga..har väntat tills jag var helt säker men det verkar inte som om Bea är med valpar...så synd på alla som står på kö men så här blir det ibland...har lite dålig koll på vilka som stog i kö på Bea eller Elsa men ni får höra av er om ni vill vänta på Elsas kull..hon har inte börjat löpa än men det är nog frågan om dagar innan det är dags för henne.....


Passar på att GRATULERA vår H-kull efter vår ena stamtilk "Lucy" (applejacks Ticket To The Blue) och vår egen C.L Amerivan Boss) som fyllde hela 11 år igår

STOR VARM KRAM TILL ER ALLA...fick ett mejl igår från Fam. Helsing i Ludvika som har "Boss Junior" och han är fortfarande i perfekt kondition och ingen kunde tro att han var så gammal och han är högt älskad av helsa sin familj så klart...underbart med sån här mejl från valpköparna,,det värmer...


Förra helgen var även Elias o Macys dotter "Queen" på utställning i Malmö Interationella där hon fick 1:a pris och kom 3:a i konkuransen...hon bor med Matte Lill nere i Skåne..lycka till även i framtiden

Nä, n            till   u måste jag göra mig iordning för jobbet...

Har hittat lite GAMLA bilder i arkivet blandat med någon ny...ha en fortsatt underbar helg allesmammans

Av Jaxgård - 21 mars 2010 11:33

I går så var jag på SSRK utställning i Högbo och hade Lena och hennes dotter med som ressällskap...det är ju lite kallt och dragit i ett ridhus men det blev ju fantastiskt fint och soligt väder senare som värmde och efter lite trevande start på utställningen så blev det till slut en fantastikt trevlig avslutning på dagen...


Först ut var Elias son "Hugo" på gång i juniorklassen men enligt domaren Henrik Fryckstrand så behövde han "växa i kostymen" mer och till matte Catharinas förtret kanske "banta" ett par kilon men jag tycker att han är en fantastikt vacker och gullig pojke med ett så vackert huvud så han kommer igen senare...

Sedan var det "Elias" tur i Championklassen där han blev placerad som 2:a med ck och senare blev han 5 BÄSTA HANE...tyvärr var hans päls i fällning men det kommer väl en ny kan jag tänka..

Sedan var det flickornas tur och först var det min egen "Jade" som stog i tur i juniorklassen för första gången och fick ett 1:a pris och sen 3:a i konkuransen....även lilla Jade fick fin fin kritik, och sen det allra bästa för dagen hände i öppenklassen tikar där "Ebba" (C.L A Beautiful Mind) var med för första gången efter att ha fött upp en kull valpar förra året....jag såg direkt när hon kom in i ringen att hon "blommat" upp efter valpningen och stog i ringen så stilfullt och glatt och rörde sig så "lätt" och vägvinnande att hon blivit bara bättre och bättre och tydligen tyckte vår domare det också för först vann hon öppenklassen och blev 2 BÄSTA TIK och fick sitt första CERT!!!!!!!

GRATTIS "Ebba"o Johanna!!!!!!!!


Som alltid är Ebba visad av familjen Lilja-Bengtssons yngsta dotter JOHANNA som är en ypperlig handler och även varit med i SM i Juniorhandling (Hund-08) där vi naturligtvis var och hejade på henne...glömmer aldrig när hon för ett par år sedan sa till sin mamma att jag kommer ALDRIG ATT FÅ NÅT CERT PÅ EBBA  vi måste skaffa en till hund så där lite uppgivet..men ser du lilla Johanna det finns alltid hopp...jag är sååå glad att just DU fick det här certet med Ebba...                 just denna kull efter vår "Daysie" och Eatons Calvin har varit lite "sena" i starten men blommat upp ju äldre de blivit....

Samtliga kritiker kommer att finnas på min hemsida under nyheter inom kort.


Nu ska jag ut i snöstormen med vovvaarna...älskar att promenera i sånt här "hundväder" och sen ska jag hem och gratulera min syster som fyller år innan jag ska till jobbet några timmar i kväll..är egentligen långledig men jobbar extra för en kollega som behöve va ledig...

I går kväll var man helt slut efter utställningen precis som vovvarna,...de låg helt utslagna både på golvet o soffan...

Ha en fin fortsätt Söndag


Av Jaxgård - 12 mars 2010 10:19

Är ledig denna soliga härliga dag och ska väl ut med vovvarna snart..men är just nu förakrad framför datorn och ska titta på de direktsända tävlingarna från världens största hundshow "Crufts" från England...jättespännande..kommer i håg förra året då jag knappt kunde vika från datorn...tyvärr ska jag jobba hela dan i morgon men man får väl passa på idag och på Söndan jobbar man kväll....


Jade löper för fullt och är glad och lycklig som en lärka....här syns inga tecken på att bli lite loj som vissa tikar blir under löptiden utan det är fullt ös...den lilla fulingen går och STRYKER sig mot nätet i hundgården för att riktigt reta Elias men han är så duktig min gosse...vi kan ha dem inomhus på kvällen fortfarande med bara ett galler emellan och han är så tyst och lugn...jag har så lugna och fina hundar men så ska det ju vara också..vi lever ett lungt och fridfullt liv här ute på landet.

Angående Bea som blev parad för 4 veckor sen så mår hon bara bra hittils och inom kort så kan vi se om hon är dräktig så vi väntar med spänning vad framtiden visar och kommer naturligtvis direkt att skrivar ett inlägg här...

Nä, nu måste jag fortsätta att titta från Crufts och önskar alla en underbar helg..


Sätter in lite gamla arkivbilder som vanligt

Kram till samtliga COUNTRYLOOKARE ute i landet              

Av Jaxgård - 7 mars 2010 16:36

Så börjar även denna underbara härliga helg ta slut....i går hade vi toppen väder och solen värmde så skönt när vi satt på verandan uppe vid vårt andra hus och solade..enda problemet är nu att Jade börjar komma upp i sitt höglöp så nu börjar ju Elias elda upp sig lite...i går förmiddag var det fortfarande lungt och han har inte brytt sig men nu så gäller det att hålla dem ifrån varandra...Jade kommer nog att tycka att det är så konstigt att vara ifrån Elias som hon DYRKAR med hela sitt väsen, denna underbara Jade som trots att jag misströstat har utvecklats till en bedååårande söt ung dam,,,så behaglig och lättsam i sitt sätt och hela familjen bara ÄLSKAR henne...till och med lillhusse som nu ska ha Jade inne hos sig några dar så att Elias ska få det lättare..nyss så var även Marie och Elias gamla flamma "Macy" här och hälsade på och vi var ner till vår egen ö med grillställe och grillade korv....Elias och Macy är ju såna våta vänner men först måste ju Elias kolla om han hade sån son tur att även "Macan" löpte men tjii fick han min älskade pojke..efter koll så var det full fart igen på dem...Gilda tar ju livet lite lugnare nu för tiden..hon var mest intresserad av korven som serverades...


Nu lär jag ut och ge vovvarna sin kvällsmat igen och en promenad efter det..nu lär man ju gå i omgångar men vad gör det ...behöver "lätta" några kilon...


Väntar sen på att husse ska komma hem för han har varit till Sundsvall och levererat en bil och ska köpa pizza med sig hem till oss....

Sätter in lite bilder jag hittat i arkivet...

Ha en fortsatt trevlig Söndag

Vi höres               


Av Jaxgård - 3 mars 2010 20:20

Hej och hå vad dagarna går och mera snö får vi hela tiden...har det ganska lungt hemma nu med vovvarna men har ju jobbat hela dagarna och i morgon är det åttonde dan på raken och sen är man ledig nåra dar...Jade har börjat löpa för några dar sen men Elias har inte reagerat något all ÄNNU...det blir nog andra bullar av längre fram...de kan vara tillsammans nu men ska sära på dem i helgen.


Idag har vi haft strålande väder och lillhusse har varit ute med dem...Victor och hans kompis har lovat att ta dem med till sjön och vårt grillställe där för och grilla korv med dem i morgon...de får väl göra spår åt dem med skootrarna för vi har HUR MYCKET SNÖ SOM HELST...


I helgen var även Lena S iväg med "Elsa" ( C.L Call Me Silver Pearl) till Mora för att se om Elsa var lämplig som terapihund...och till vår stora förjusning så blev hon nu antagen till utbildningen som verkar vara ganska lång och svår,,Lena är mycket aktiv och har gått på en massa kursser med Elsa som varit en livlig tjej och tillsammans har de nu blivit ett så duktigt samspelt ekipage ..GRATTIS båda flickorna..ni har jobbat på bra


Elsa ska dessutom paras nu när hon löper inom kort så utbildningen får bero under just denna tid....


Sätter in några bilder

Ha en fin Onsdag kväll allihopa


PS!

mitt hotmejl konto var ju "kapat" några dar tidigare så vissa har fått lite konstiga mejl om att jag skulle varit i Spanien och råkat ut för en olycka...vill än en gång påpeka att det var inte jag som skrev mejlen ..har ej överhuvudtaget varit i Spanien på flera år...ja.. så kan det gå ibland           

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards