Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Jade har varit på utställning

Av Jaxgård - 1 februari 2010 16:17

I helgen var jag och Jade på en inoff. utställning här i Borlänge och hon fick så fin kritik min lilla tjej som börjar växa till sig nu. Hon är ju så otroligt fäst vid Elias så hon tyckte i början att det var lite konstigt när han inte var med och höll koll men hon vande sig snabbt.....hon blev iallafall BIR-valp MEN vad det drog ut på TIDEN....herregud vi kom inte in i ringen förran vid halv 2 tiden på eftermiddan så jag var tvungen och lämna Jade till Maria som tog med henne hem till sig där Per Olof hämtade henne sen för själv var jag ju tvungen att RUUSA till jobbet..fattar inte att de ska behöva låta valpar vänta så länge...ingen fara med Jade som nu är 8 månader men Marias valpar var ju bara lite över 4 månader.Vi hade väldigt trevligt där hela dan med massor av bekanta så tiden gick ju fort när man har trevligt.


Nästa helg ska vi ut på lite mer spännande saker min lilla prinsessa och jag...återkommer om det sen...


Nu har jag även bestämt vem som ska få bli pappa till Beas valpar för hon löper ju nu för fullt och det blir Vanjas gula Niklas och jag tror att det kommer att bli supersöta valpar i den kombinationen..han har redan 2 CERT fast han är så ung och lugn och fin och framförallt från en kull där samtliga valpar är fria på höfter och armbågar..mer om denna kull kommer inom kort på min hemsida...har lämnat in min egen data på rensning av virus så fort jag hinner kommer valpsidan att uppdateras.

Nu måste jag ut och ge mina hundar mat för jag hör att Elias kallar på mig för vi ska hinna med en promenad innan mörkret faller,,,synd att inte även temperaturen faller för vi har haft det så KALLT..i går va det uppåt 20 grader nu ca 13 grader och vi har även fått lite mer snö...brrr

ha en fortsatt fin Måndag


PS!!!! Såg fel på datumen på träningen som skulle vara i ridhuset i Lerbäcken..det var inte i morgon utan på TORSDAG kl 10-11...sorry...tyvärr jobbar man själv då men ni är alla välkomna dit för det blir ett gäng som är där ändå----

      

 
 
Ingen bild

Malin

1 februari 2010 20:59

Hej..
Så fin flickan har blivit,en riktig tonåring nu. Grattis, det ska väl gå bra nästa helg också. Kram vi hörs av:) Malin

 
Leila

Leila

1 februari 2010 21:41

Hej Malin!!!
Nog är hon en riktig tonåring allt....börjar växa i de långa bena så smått, men vilket ljuvligt temperament hon har här hemma,,,såå glad och kärleksfull ... vi bara älskar henne allihopa hela familjen både två o fyrbenta.

http://countrylooks

 
Ingen bild

Pixie med matte

3 februari 2010 12:24

GRATTIS till resultatet i helgen! :)

 
Leila

Leila

3 februari 2010 20:30

Hej Gordana!!!
Är allt bra med lilla prinsessan Pixie också...
Här har vifull vinter med snö som yr runt så man undrar om man kommer iväg till jobbet i morgon bitti!! fy sjutton--gubben får väl ta fram traktorn igen..men Elias och Jade tycker det här är toppen..de far runt i snöhögarna så det yr runt dem och de verkar så lyckliga till och med gamla Gilda har blivit som barn igen fast hon är på 13:de året..yeeeah.
det är livet på landet det...men är efter morgondan ledig i 5 dar igen..toppen
Hoppas ni har det bra i Sthl också och pussa på lila prinsessan din
PS: du har inte sänt några kort på henne på länge..

http://countrylooks

 
Ingen bild

Pixie med "väldigt" upptagen matte...

4 februari 2010 12:25

Hahahahaha...matte har haft fullt upp här hemma med allt möjligt (och omöjligt...) säger hon iaf. Men jag vet nog hur det ligger till för jag har kikat på henne i smyg, hon har blivit helt uppslukad av Facebookande...jajamän, så är det! Men jag ska skälla lite på henne så hon genast skickar lite bilder. Kära gammelmatte, annars kan du väl försöka nosa reda på mig på FB, där lägger matte ut både det ena och det andra ;). Jag vet att matte har försökt hitta dig där men utan framgång. Pusspuss på nosen på pappi & mammi & alla andra hundar & tvåbeningar i Holmtjärn. Hoppas vi snart!

 
Leila

Leila

4 februari 2010 20:17

Hejsan
Hur sjutton ska jag hitta dig på facebook har gått med själv också helt nyligen..skulle vara sååå intressant att se era inlägg..de är säkert superroliga..mejla mig
kram från ett VINTRIGT Holmtjärn från en som jobbat 8 dar på raken men är nu ledig i 5 underbara dagar då jag ska hinna para Elias syrra Bea senare också. hon är förresten en jätterolig tjej som älskar att åka kana i snödrivorna platt på magen,,blir nog härliga valpar efter henne också som "Pixie" så klart.

http://Countrylooka

 
Ingen bild

Malin

4 februari 2010 22:07

Hej
Lugn tjejer har sammanfört er om jag nu gjorde rätt, nu kan ni nå varann på FB. Mvh Malin

 
Ingen bild

Gordana

5 februari 2010 01:05

Jepp, nu är det fixat och klart! Tack Malin :) Nattinatti! Vi ses på FB - ett härligt ställe ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Måndag 29 april 10:02

I Lördags morsse började Shakira att valpa Och de första kom med attans fart medan de sista 2 kom som en överraskning på kvällen för trodde det var klart efter nummer 9 Hon födde 11 valpar men tyvärr var det en som inte klarade sig Vi har nu 5 p...

Av Jaxgård - Tisdag 23 april 10:52

Nu är det inte många dagar kvar innan Shakira ska valpa Hon är rejält tjock men mår annars bara bra även om promenaderna nu går i slowmotion Spännande dagar nu Är ni intresserade av en gul valp så är ni välkomna att kontakta mig för mera info ...

Av Jaxgård - Tisdag 16 april 23:01

Nu är det inte så lång tid kvar innan Shakiras och Dollars valpar skall födas Men Shakira mår bara bra och är hur pigg som helst på våra promenader Sahara fick labbefnatt idag men Shakira tog det lugnare Håller på att fixa allt nu till valpning...

Av Jaxgård - Fredag 5 april 16:49

Shakira har redan blivit rejält tjock och ska valpa i slutet av månaden för leverans i Juni Det blir som jag skrivit enbart gula valpar i kullen och välkomna att kontakta mig för mera info om kullen. Önskar alla en trevlig helg och vi har fått ...

Av Jaxgård - Söndag 31 mars 10:47

Det är nu 4 veckor sen jag parade Shakira med Dollar Och det verkar som att hon är dräktig för hon har gått upp rejält i vikt Så om ni är intresserade av gula valpar som är leveransklara i mitten av Juni är ni välkomna att kontakta mig för mera i...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards