Alla inlägg den 3 november 2009

Av Jaxgård - 3 november 2009 19:17

Så var det Måndag igen och vad tiden går fort..allt är MYCKET MYCKET lungt och rofyllt i valphagen igen efter att några av valparna varit lite för glupska i helgen och ätit lite för mycket av mammas goda mjölk...samtliga går upp rejält i vikt och och verkar vara så nöjda med livet men sen får de ju den bästa omvårdnaden av sin mamma också.


I dag så har jag pyntat och fejat i nya valphuset och gjort iordning allting..satt in tavlor och så teven förstås...det är klart att vi och mamma Allis och valpisarna när de blivit större ska titta på "Marley och Jag" Allis fick ju så många pojkar i kullen så de behöver lite uppfostring över hur en lydig labbe pojke "inte ska bete sig" ha haa vad jag är rolig..

men brås de på mamma Allis så lär det inte bli några som helst problem för en lydigare och mera följsam tjej kan bara inte finnas och hela hennes kull var likadan,,redan som "babys" så drog de aldrig i kopplen när man gick utan bara följde uppmärksammat och glatt med...glömmer  aldrig denna kull (mamma var vår Daysie och pappa CH Eatons Calvin)

 Vill bara det allra bästa för valparna och nyss så klippte vi klorna på valparna nere i matrummet där vi har valplådan och det är både för att lära valparna kloklippning från första början till att de inte skadar juvren på Allis..man kanske inte kan tro det det men jisses vad klorna växer på så kort tid....sedan fick de små ta igen sig i mammas bädd en stund bredvid den varma brasan innan de flyttades till valplådan..när de är 3-4 veckor kommer de att flyttas till nya valphuset för då behöver de mer plats..finns inget som är ljuvligare än att se första gången när de kommit på att de har syskon att kela med..det är magiskt och vackert i mina ögon...

Tyvärr måste man jobba i morgon då en av tjejerna blivit sjuk, men min man blir hemma i morgon och är valpvakt.

Har klippt klorna på mina stora hundar och lilla Jade också och pysslat om dem...Jade är så himla älskvärd och gullig och nu så har hon faktiskt vuxit i sina långa ben och bakom gallret nyss så var hon MYCKET nyfiken på valparna när jag klippte deras klor..

Sätter in några helt nytagna bilder på de små ..spännande för våra nya valpköpare

Ha en fin kväll         

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards