Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

nyheter från valphagarna

Av Jaxgård - 1 juli 2009 10:09

Vaknade tidigt i morse igen och rusade ut för att kolla hur Macy och hennes valpar hade det i nya huset och nya valphagen..för nu är allt på plats och valparna fick flytta in i sin nya hage igår...de var lite förskräckta först över att få så stor plats men de STORTRIVS...och även Macy verkar superglad..min man och son har jobbat stenhårt för att få allt klart och de har varit så jätteduktiga..huset är på 20 " och nu är alla våra vänner också så förtjusta i huset och vill hyra det..men ack ack..det är till mina älsklingar i första hand så klart..

Har semester nu och vädret är helt otroligt varmt och skönt och alla valpar växer som de ska är matglada och lyckliga så vad kan man begära mer....

I går var Katarina med sin man och "Hjalmar"" på besök för de ska ha en av pojkarna i Macys kull...Hjalmar är en gul pojk som föddes hos mig 2006 och som nu ska bli "strebror" få se vad han tycker om att få en liten en med gäddtänder i hälarna hela tiden ha.haa

Annars så fyller ju Happys kull 7 veckor på Lördag och börjar bli riktigt stora och de är  så himla  gulliga och tillfreds med livet..de får komma ut i min valphage jag gjort ute vid nya huset varje dag...och de blir alldeles "stolliga" av lycka och springer runt och rullar sig i gräset...man kan inte göra annat än skratta åt deras glädje...

Nästa vecka ska de chippas och åka till vetrinären för besiktning och spruta..ska även maska av dem för tredje gången.

Har även maskat av Macys supergäng en gång och de fick komma ut och äta utomhus för första gången i går..det var spännande för dem.

Ska försöka ta lite fina bilder på Happys kull de närmaste dagarna om det nu går att få med alla på samma bild....brukar bli genomsvettig för man kanske inte kan tro det men de är supersnabba att "rymma" sin väg...

Nä, nu måste jag ut med de stora vovvarna till sjön för ett bad...hör att min älskling "Elias" skäller till för att få min uppmärksamhet...

Ha en fin dag...själv springer jag runt valphagarna hela tiden men det är UNDERBART

 
 
Ingen bild

G. Eriksson

1 juli 2009 10:47

Vilka härliga bilder ni har tagit! Både stora o små ser ut att må som prinsar och prinsessor. Ses snart, ska bli jättekul!!! Hälsningar från oss :)

 
Leila

Leila

2 juli 2009 09:54

var ute klockan 6 i morse och skötte om alla gullungarna...samtliga äter och mår bara bra och är för sig...nu är det dax för de små att få en mjölkslurk av sin mamma igen..
en underbar varm och fin dag igen är det här i Dalarna

http://countrylooks

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Onsdag 1 maj 07:59

Det har varit en lugn natt nu men igår hade Shakira efter värkar för det brukar de ha efter 3 dagar så det blev några vändor ut under natten De har sin valplåda i matrummet och där sover jag själv bredvid den på min campingsäng heheee men det går h...

Av Jaxgård - Måndag 29 april 10:02

I Lördags morsse började Shakira att valpa Och de första kom med attans fart medan de sista 2 kom som en överraskning på kvällen för trodde det var klart efter nummer 9 Hon födde 11 valpar men tyvärr var det en som inte klarade sig Vi har nu 5 p...

Av Jaxgård - Tisdag 23 april 10:52

Nu är det inte många dagar kvar innan Shakira ska valpa Hon är rejält tjock men mår annars bara bra även om promenaderna nu går i slowmotion Spännande dagar nu Är ni intresserade av en gul valp så är ni välkomna att kontakta mig för mera info ...

Av Jaxgård - Tisdag 16 april 23:01

Nu är det inte så lång tid kvar innan Shakiras och Dollars valpar skall födas Men Shakira mår bara bra och är hur pigg som helst på våra promenader Sahara fick labbefnatt idag men Shakira tog det lugnare Håller på att fixa allt nu till valpning...

Av Jaxgård - Fredag 5 april 16:49

Shakira har redan blivit rejält tjock och ska valpa i slutet av månaden för leverans i Juni Det blir som jag skrivit enbart gula valpar i kullen och välkomna att kontakta mig för mera info om kullen. Önskar alla en trevlig helg och vi har fått ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards