Direktlänk till inlägg 15 juli 2021

Dagarna går..

Av Jaxgård - 15 juli 2021 16:14

Det har varit sååå varmt här uppe i norr sen vi kom hit... förra veckan låg vi på ca 30 grader men nu är det mer behagliga 25 grader ...
Sahara slickar sig om munnen och dreglar men inte får hon någon fisk där hon vandrar fram och tillbaka i vattenbrynet .. stackarn... nån liten firre kunde hon väl fått.. nu har min bror Putte kommit hit och vi har mycket att stå i... det har ju varit en superstorm här tidigare med massvis med trän som fallit så imorgon ska vi göra en sväng till vår skog och kolla och räkna träden som fallit .. pust..
Nyss var jag och flickorna till sandtagen på en långpromis och inga renar i sikte... nu ligger de utanför vår lilla stuga nöjda och belåtna och tar en siesta..
i helgen åker vi hem igen...

Synd om mig... har badförbud

Här vid strandbastun sitter vi varje kväll och badar och grillar..
Här är det syrran med man

Shakira fick skäll av matte idag när vi var till sandtagen ... hon har badförbud men vad gör hon... hoppar i plurret såklart.

Här är det underbart att springa ... brukar vara fullt med renar uppe vid kanten..

Här är några bilder på valpar från sista kullen ... sååå ljuvliga

Fick ju hot spots på Shakiras båda kinder lagom till utställningen såklart....
har haft svårt att få stopp på våteksem tidigare men den här är superbra... brukar bara raka av lite hår runt såren ... köra med hårblås så det blir torrt.. lägga på lite gel... och köra hårblåsen igen så huden är torr .. brukar bli mycket bättre redan dan efter...
Bra och veta och den finns att köpa på Djursjukhuset Anicura och Vettris..
Litet tips till alla våra valpköpare.

Idag tog vi med vår 91 årige pappa till torget på kaffe och plättar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Tisdag 16 april 23:01

Nu är det inte så lång tid kvar innan Shakiras och Dollars valpar skall födas Men Shakira mår bara bra och är hur pigg som helst på våra promenader Sahara fick labbefnatt idag men Shakira tog det lugnare Håller på att fixa allt nu till valpning...

Av Jaxgård - Fredag 5 april 16:49

Shakira har redan blivit rejält tjock och ska valpa i slutet av månaden för leverans i Juni Det blir som jag skrivit enbart gula valpar i kullen och välkomna att kontakta mig för mera info om kullen. Önskar alla en trevlig helg och vi har fått ...

Av Jaxgård - Söndag 31 mars 10:47

Det är nu 4 veckor sen jag parade Shakira med Dollar Och det verkar som att hon är dräktig för hon har gått upp rejält i vikt Så om ni är intresserade av gula valpar som är leveransklara i mitten av Juni är ni välkomna att kontakta mig för mera i...

Av Jaxgård - Onsdag 13 mars 13:10

För 2 veckor sen parade jag min Shakira med en gul hane som heter Dollar hos Annuals kennel Det var en av de vackraste pojkar jag sett på år och dar Så där LAGOM på allt och med härligt temperament Hoppas lyckan är med med oss så väntar vi förhop...

Av Jaxgård - Söndag 18 feb 16:08

Händer väl inte så mycket just nu men nu har Shakira börjat löpa och ska ögonlysa henne på Onsdag Vi har lite på gång just nu och återkommer om det inom kort Om det går som jag vill så blir det super super bra Har spanat in en vacker gul gosse...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards