Direktlänk till inlägg 4 juli 2021

Taivalkoski Finland

Av Jaxgård - 4 juli 2021 17:28

Då har jag och flickorna avverkat vår 120 milafärd nonstop till vårt strandhus i Norra Finland och inte ett enda klagomål på hela färden.... var först på trån den 1 Juli för att ansöka om EU convid passet och fick den nästan direkt... ändå var man lite osäker om man blev insläppta i landet... det var lång kö i Haparanda och nästan alla före mig fick ställa sig vid sidan och ta coronatest men jag hade inga problem då jag hade intyget med mig och visade även intyg på hus och pappa... det var en jättetrevlig tulltjänsteman som önskade en lycka till... fick inte ens visa hundarnas pass konstigt nog....
Det har varit storm här och ett träd ramlat vid vårt strandbastu men vilka snälla kusiner man har... de har tagit undan den och klippt och trimmat gräsmattan så det är jättefint och mammas alla blommor är så fina...
Här är riktigt hett så flickorna har plaskat i vattnet halva dan ... Shakira apporterar och skriker av glädje och svarta maran ligger i vattenbrynet och leker kobra och försöker jaga fatt småfisk...det här är himmelriket för dem...
Snart kommer min syster med man hit och lite senare kommer även Brossan...
Ligger just nu i vår lilla stuga på gården och skriver med min lilla air cond på högsta volym...flickorna ligger utanför och tar en powernap... det tar på krafterna att åka så långt i denna hetta...
Må så gott i värmen..

Tjejerna plaskar för fullt

Fast ett litet tuggben hinner vi med ändå

En mycket älskad liten man...
Sir Henry heter jag och jag är son till Shakira
Min matte heter Siw och hon älskar mig...

Mitt barnbarn Alicia kom hem från Thailand för några dar sen .... det blev en tur med pappa och kul att hälsa på alla hästar igen

En vacker bild på miss Blue med matte

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Tisdag 23 april 10:52

Nu är det inte många dagar kvar innan Shakira ska valpa Hon är rejält tjock men mår annars bara bra även om promenaderna nu går i slowmotion Spännande dagar nu Är ni intresserade av en gul valp så är ni välkomna att kontakta mig för mera info ...

Av Jaxgård - Tisdag 16 april 23:01

Nu är det inte så lång tid kvar innan Shakiras och Dollars valpar skall födas Men Shakira mår bara bra och är hur pigg som helst på våra promenader Sahara fick labbefnatt idag men Shakira tog det lugnare Håller på att fixa allt nu till valpning...

Av Jaxgård - Fredag 5 april 16:49

Shakira har redan blivit rejält tjock och ska valpa i slutet av månaden för leverans i Juni Det blir som jag skrivit enbart gula valpar i kullen och välkomna att kontakta mig för mera info om kullen. Önskar alla en trevlig helg och vi har fått ...

Av Jaxgård - Söndag 31 mars 10:47

Det är nu 4 veckor sen jag parade Shakira med Dollar Och det verkar som att hon är dräktig för hon har gått upp rejält i vikt Så om ni är intresserade av gula valpar som är leveransklara i mitten av Juni är ni välkomna att kontakta mig för mera i...

Av Jaxgård - Onsdag 13 mars 13:10

För 2 veckor sen parade jag min Shakira med en gul hane som heter Dollar hos Annuals kennel Det var en av de vackraste pojkar jag sett på år och dar Så där LAGOM på allt och med härligt temperament Hoppas lyckan är med med oss så väntar vi förhop...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards